2 Mart 2012 Cuma

sirkeli poğaça

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime iyi akşamlar  dileyerek  mutlu sağlıklı günler geçirmenizi temenni ediyorum.bugün sizlerle kıyır kıyır harika bir poğaça tarifi paylaşmak istiyorum.geceden hamuru hazırlanan ve ertesi gün için büyük kolaylık sağlayan bu tarifi  mutlaka deneyin .emin olun pişman olmayacaksınız.

 malzemeler:
1 pk margarin veya 250 gr terayağ(yumuşamış olacak)
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
2 yumurta(1nin sarısı üstüne)
1 yemek kaşığı sirke(ben elma sirkesi kullandım)
tuz,1pk kabartma tozu
un
1 yumurtanın sarısı ayrılarak diğer tüm malzemeler yumuşak bir hamur yapılır.hamur kapalı bir kapta 1 gece bekletilir.ertesi gün dolaptan çıkarılan hamur 10 dk bekletildikten sonra küçük parçalar koparılarak avuç içinde açılır ve peynir konulup kapatılır.üstüne yumurta sarısı sürülerek 180 derece fırında pişirilir.
NOT:çay bardağını büyük boy kullandım.

Hiç yorum yok: