7 Aralık 2012 Cuma

peynirli rulo dondurucu böreği

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime günaydınlar ve hayırlı cumalar diliyorum.bu gün  sizlerle yapımı kolay ,dondurucada saklanabilen lezzetli bir börek tarifi paylaşmak istiyorum.buyrun bakalım.


malzemeler:
5 tane yufka
3 tane yumurta
1 su bardağı süt
yarım su bardağı yoğurt
yarım su bardağı sıvıyağ
peynir(istenilen kullanılabilir)
tuz,kaşarpeyniri
derin bir kaba tüm malzemeler konur ve çırpılır.peynir ezilerek eklenir ve az tuz ilave edilerek karıştırılır.yufka düz bir yere serilir harçatan sürülür ve ikince yufka üzerine serilir ve takrar harçtan sürülür.bu şekilde5 yufka üstüste serilir.tüm yufkalar bütün olarak rulo sarılır.ortadan ikiye kesilir ve tapsiye konularak dondurucuda 1 gece bekletilir.
ertesi gün çıkarılır ve biraz yumuşayınca bıçakla dilimlere kesilerek tepsiye dizilirçüzerine yumurta sarısı sürülerek fırında pişirilir.çıkmaya yakın böreklerin üzerine kaşar peyniri rendesi ekilir ve erince alınarak servis yapılır.
afiyet olsun.

16 yorum:

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

bu böreği çok arkadaşımda yedim ama kendim yapmadım :)) çok lezzetli bir börek emeklerine sağlık sevdacığım...

Gurme Şirine dedi ki...

görüntü muhteşem...
henüz kahvaltı etmedim :((
önümde olsa yerdim valla...
ellerine sağlık canım...

Unknown dedi ki...

Canısı ellerine sağlık,hayırlı cuma
lar öptüm...

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık.

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Ellerine sağlık dondurucu böreğinin tadı da bir başka oluyor.
sevgiler

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık. Ben de çok seviyorum ve hazırda bulunması çok iyi oluyor. Sevgiler.

Canan Demirbağ dedi ki...

Çok pratikmiş ellerinize sağlık.

Şeker Tadında dedi ki...

bu börek gerçekten çok güzel oluyor denemeyenlere tavsiye ederim

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Görüntüsünden böreğin lezzeti belli oluyor, ellerinize sağlık. Ailece iyi hafta sonları dilerim.

marifet ellerimizde dedi ki...

HARIKA OLMUS CANIM...ELLERİNE EMEKLERİNE SAGLIK:)ZEYNEP

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

yap kuzum ayşen yemeye geldi.
mutlu haftasonu geçirmen dileklerimle:)

huuuubakbi dedi ki...

ellerine sağlık kaşar fırına girsin de ne üstünde olursa olsun çok severim...görüntü de ye beni ye beni diye bağırıyor

Unknown dedi ki...

uzun zamandır yapmadım,ellerine sağlık canım...

u.aydin dedi ki...

canim benim,ellerine saglik,sevgilerle...

ihlamurcum dedi ki...

Elinize sağlık,elimizin altında ne de güzel oluyor böyle güzellikler.

Rümeysanın Elleri dedi ki...

elleriniz saglık çok güzel görünüyor börek. tariflerinizden yarlacam inşallah.