8 Eylül 2014 Pazartesi

şambali tatlısı

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime  günaydınlar dileyerek sevgilerimi gönderiyorum.bugün sizlerle nefis bir şerbetli tatlı tarifi paylaşmak istiyorum.sizlerde henüz bu tatlıyı denemediyseniz mutlaka denemenizi tavsiye ederim.



malzemeler:
2 su bardağı irmik
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı tozşeker
1 paket karbonat
az badem (üzeri için)
şerbet:
3.5 su bardağı tozşeker
3.5 su bardağı su
1/4 limon suyu

Yoğurt ve toz şeker çırpılır. İçine irmik ve karbonat eklenerek karıştırılır ve yağlanmış borcama dökülür. üzerine bademler dizilerek 160 derece fırında pişirilir. Pişen tatlımız soğurken şerbet malzemeleri tencerede kaynatılır.
15 dakika kaynayan şerbete limon suyu eklenerek 2-3 dakika daha kaynatılır ve ocaktan alınır. Soğuyan tatlıya sıcak şerbet dökülür ve şerbetin çekmesi beklenir. afiyet olsun.





11 yorum:

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Çok güzel görünüyor,ellerine sağlık. Daha önce hiç yapmadım ama revaniye benziyor sanırım biraz

yesimdusova dedi ki...

Merhaba, hi. şerbetli tatlı denemem olmamıştım. Güzel bir tatlıya benziyor, irmikli birçok tatlıyı severim.. ellerinize sağlık..

Serap dedi ki...

Hep yapmayı istediğim ama; yapmanın bir türlü kısmet olmadığı tatlıı..Ellerinize sağlık. Nefiss görünüyor.

ilhan dedi ki...

İrmikli tatlıları çok seviyorum. Bir de badem falan malzemeler bile lezzetini belli ediyor. Elinize sağlık.

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Bu ve buna benzer tatlıları askerde
çarşı izninde ne çok yerdik. Ellerinize sağlık.

Arzu Sözen dedi ki...

Canim eline saglik olsun cok leziz gorunuyor.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ben bunu cocukluk yillarindan hatirliyorum..artik pek satilmiyorda sanirim?? Iyiki paylasmissin..nefis te gozukuyor..mutlaka deneyecegim..eline saglik sevgiler

Zeyno'nun Mutfağı dedi ki...

Şambaliye bayılırım canım..Ellerine sağlık..Ölçülerimiz aynı gibi ben badem yerine fıstık kullanıyorum..Ama eminim bademle de çok lezzetli olmuştur.Sevgilerimle..

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık,çok severim aklıma düşürdün:)Kalkıp yapayım bari,selam ve sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım emeklerine sağlık bu tatlıyı babam çok sever bende pek tutturamam bide senin tarifinle deneyeyim..
afiyetle..

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

İşte bu tatlıyı çok severim ellerine sağlık