19 Ocak 2016 Salı

bülbül konağı tatlısı(şerbetli)

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime iyi akşamlar dileyerek sevgilerimi gönderiyorum.bu akşam sizlerle çay saatleriniz için güzel bir şerbetli tatlı tarifi paylaşmak istiyorum.sizlerde bu tarifi denemek isterseniz buyrun bakalım.



malzemeler:

250 gr margarin(oda sıcaklığında)
1 tane yumurta
1.5 yemek kaşığı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı sirke
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un

şerbet:
5 su bardağı tozşeker
5 su bardağı su
1/2 limon
1 yumurta akı,hindistan cevizi,çamfıstığı

oda sıcaklığındaki margarin derin bir kabın içine alınır.üzerine sıvıyağ,yumurta,sirke ve yoğurt eklenerek karıştırılır.kabartma tozu da eklendikten sonra azar azar un ilave ederek kurabiye hamuru kıvamında bir hamur yapılır.
hazırlanan hamur düz bir zeminde merdaneyle çok ince olamayacak şekilde açılır.yuvarlak kalıp veya çay bardağıyla bastırarak yuvarlak hamurlar kesilir.
yuvarlak hamurların yarının üzerine daha küçük bir kalıpla tekrar bastırarak delikler yapılır.
bütün yuvarlakların üzerine yumurta akı sürülür ve diğer simit şeklindeki hamurlar yapıştırılır.tüm hamur bu şekilde hazırlanarak tepsiye dizilir ve 170 derece fırında pişirilir.

5 su bardağı su ve tozşeker ocakta kaynatılır.limon suyuda eklendikten sonra bir iki taşım daha kaynayan şerbet ocaktan alınır.
soğuyan tatlıların üzerine sıcak şerbet dökülür.
şerbetini çeken tatlıların üzeri süslenerek servis yapılır.
afiyet olsun.





11 yorum:

sevdicann dedi ki...

Off ne güzel olmuştur o tatli.

Tarif Dunyam dedi ki...

Bülbül Konağı tatlısı ismi bile çok güzel ellerine sağlık çok güzel görünüyor :)

Unknown dedi ki...

ne kadar güzel görünüyor. ellerinize sağlık..

Fincan Teyze dedi ki...

Ama bu yapılmaz ki... Yiyen var yiyemeyen var ;)
Yapan var, yapamayan var...
ellerinize sağlık...
http://fincanteyze.blogspot.com.tr/

neslice tarifler dedi ki...

Hiç bu kadar şık bir şerbetli tatlı görmemiştim. Ellerine sağlık..

Benden Sofralarınıza dedi ki...

Harika görünüyorlar ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Biz bunu kadayıf ile yapardık değişik ve güzel bir tarif olmuş

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerinize sağlık ilk defa duydum ve gördüm, şerbetli tatlılarla aram iyi olmadığındandır sanırım...

Sevgiler

vişnap dedi ki...

Canım eline sağlık çok çok eskiden yapmıştım bu tarifi o zamanlar bloğum dahi yoktu bir gazetenin verdiği yemek kitapçığı ile yapmıştım ve çok sevmiştik yapması da çok keyifli afiyetler olsun.

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

Nefis ellerine sağlık canm :)

caferengigül dedi ki...

Harika görünüyorlar, tatlarıda çok güzeldir eminim.Elinize sağlık.Sevgiler.