17 Şubat 2016 Çarşamba

alaca kurabiye

tüm arkadaşlarıma ve ziyaretçilerime günaydınlar ve sağlıklı,mutlu günler dilerim.her gününüz sağlıklı ,huzurlu geçsin temennisiyle bugün sizlerle güzel bir kurabiye tarifi paylaşmak istiyorum.sizlerde denemek isterseniz buyurun bakalım.

malzemeler:

250 gr oda sıcaklığında margarin
1 su bardağı pudra şekeri
1 tane yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
un
yaklaşık 1 kahve kaşığı kakao

oda sıcaklığında yumuşamış margarine pudra şekeri ve yumurta eklenir ve yağ eriyene kadar elle yoğrulur.vanilya ve kabartma tozu da eklendikten sonra azar azar un ilave edilerek ele yapışmayan kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapılır.
hazırlanan hamurun 3/1 kadarı ayrılır ve kakao eklenerek tekrar yoğrulur.
elimize biraz beyaz hamurdan çok küçük parça kakaolu hamurdan alarız ve gelişi güzel elimizle birleştirip şekil  veririz.
bu şeklide hazırlanan kurabiyeler tepsiye dizilir ve 160 derece fırında pişirilir.
afiyet olsun.




14 yorum:

Pembe Dünyam dedi ki...

elinize sağlık pratik bir kurabiye bende seviyorum :)

gozdeninevi dedi ki...

ellerinize sağlık bayılıyorum kurabiyelere

Gözde'nin Blog Günlüğü

Deryayla Lezzetler dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık mermer kurabiye derim ben çok severim aldım bir tane öpüyorum...

sevdicann dedi ki...

Hasta yatağımda canım çekti şimdi hani bana;(

Güloanne mutfakta dedi ki...

Ellerine sağlık .Lezzetli görünüyor.Sevgiler

Unknown dedi ki...

Çok güzel olmuş kurabiyeler. Ellerinize sağlık...

Benden Sofralarınıza dedi ki...

İki renkli kurabiyeleri ben de severim. Ellerine sağlık canım kurabiyeler enfes görünüyorlar.

sebuş dedi ki...

Leziz görünüyor, ellerinize sağlık..
sevgilerimle,

ilhan dedi ki...

Ne kadar ilginç bir görüntü oluşmuş kakao ve undan. Çok da pratik anlatmışsınız ellerinize sağlık.

siyah kuğu dedi ki...

Ellerine sağlık canım .

çeşnici Handan dedi ki...

Çok nefis görünüyorlar ellerine sağlık canım.

Selma Mutfakta dedi ki...

Merhaba tariflerinizi çok beğendim. Blogumda çekiliş yapıyorum katılmak istersen beklerim. http://www.selmamutfakta.com/2016/02/bloggerlara-ozel-cekilis.html

Tarif Dunyam dedi ki...

Cankurtaran gibidir hem göze hemde damağa hitap eden pratik ve güzel bir kurabiye ellerine sağlık canım :)

vişnap dedi ki...

Ne kadar hoş güzel bir kurabiye afiyetler olsun canım.